זעם בימין: "תוכנית נתניהו משקפת אובדן עשתונות ערכי"

    דוד קורצווייל No Comments on זעם בימין: "תוכנית נתניהו משקפת אובדן עשתונות ערכי"
    8:18
    05.05.24
    בצלאל קאהן ודוד חכם No Comments on "אין עסקה כי ישראל לא מסכימה להפסקת הלחימה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אחרי שהודיע בדאבוס כי לא יפנה יישובים יהודיים וגרם לרווחת אנחה בימין אמרו הערב מקורבי ראש הממשלה לערוץ 10 כי כוונתו היא להעביר שטחים עם יישובים יהודיים לשליטה פלטינית ובכך לא יפונו יהודים מבתיהם.

    הדברים גררו רוגז עצום בימין ושר הכלכלה נפתלי בנט הגיב כי "הדברים שצוטטו חמורים ביותר ומשקפים אובדן עשתונות ערכי. אלפיים שנות כיסופים לארץ ישראל לא עברו כדי לחיות תחת שלטונו של אבו מאזן, ומי שמעלה על דעתו חיי יהודים בארץ ישראל תחת שלטון פלסטינאי שומט את הקרקע תחת ישיבתנו בתל אביב. אני קורא לראש הממשלה להזים מיד רעיון חמור זה".

    גם סגנית שר התחבורה חוטובלי אמרה כי "תכנית מדינית שתפקיר את ההתיישבות היהודית לריבונות פלסטינית לא תקבל גיבוי פוליטי בליכוד. ההתחייבות לא לעקור ישובים אינה מספיקה. חשוב שהריבונות הישראלית תשמר."

    בשומרון לא בררו במילים ובני קצובר וועד מתיישבי שומרון הגיב לפרסומים באומרו ש"ראש הממשלה ירד לשפל מדרגה חדש, במסווה של נאורות השוללת עקירה וגירוש יהודים מבתיהם, הוא פונה למהלך בזוי שבמסגרתו מוכן להפקיר 100 אלף יהודים לחסדי המשטרה הפלסטינית. יחד עם זאת, יש לברך על ההתחייבות של נתניהו ששום יהודי לא יגורש מביתו".

    בפורום המשפטי למען ארץ ישראל חדדואת הדברים באמרם כי מדובר בפגיעה בלתי מתקבלת בזכויות האדם. נחי אייל מנכ"ל הפורום אומר כי אם כשישראלים נקלעו בטעות לשטחי הרש"פ – הם נרצחו, השארת תושבי ישראלים תחת שלטון פלשתינאי תביא למרחץ דמים. "אחת מזכויות האזרח הבסיסיות היא הזכות לחיים, אין זכות מוסרית וחוקית לאיש למסור את האחריות לבטחון אזרחי ישראל לשוטרים פלשתינאים ולרוצחים שהממשלה שחררה מהכלא בחודשים האחרונים."



    0 תגובות